игуменъ Варнава (varnava_mp) wrote,
игуменъ Варнава
varnava_mp

Categories:

Серафим Роуз и архиереи-русофилы не подошли...

     Как отмечалось в моем поздравлении с Русской Пасхой, служба Царственным Мучеником, официально используемая сейчас за богослужением, мягко скажем, значительно отличается от оригинала, изначально представленного владыкой Амвросием (Щуровым) и его рядом единомышленников.
       Давайте сравним лишь некоторые моменты. Кому станет интересно, подробный анализ может сделать по выделенным мною выше ссылкам самостоятельно.
      Остановимся на нескольких стихирах, певаемых в начале всенощного бдения - на "Господи воззвах". Хотел сделать их в виде таблицы, да не получилось, расположились все равно друг под дружкой.
      Но сравнить все-таки можно:

1.             Егда на царство венчание восприял  еси, помазанииче Николае, в молитве пред народом глаголя: Владыко мой и Господи, настави мя на служении сем велицем, да будет премудрость твоя со мною, да разумею, что угодно есть пред очима твоима. Тако не о славе земней попечение имел еси, но паче в славе небесней. 
 

1. (Нов.) Егда на Руси начася тяжкаго испытания время, тогда умолил еси Заступницу державную, стастотерпче святый Николае, да приимет власть царскую на пречистеи руце свои, кровь бо Твоя и народа Твоего вопиет ко Господу. Вкупе со страдальцы земли русския да вменит ю Христос в прощение грехов, молитвами вашими и Богородицы.
_____________________________________
2.           Егда от престола поневоле уклонился еси, боговенчанный царю Николае, но не от паствы твоея, отступившия и предавшия тя, ниже от Пастыреначальника Христа. Тогда приял еси заклание кротко за Него, да спасет Он от престола славы царствия своего заблудшее стадо Твое.

2. (нов.) Егда на царство российское венчашеся, помазанниче Николае, / тогда усердно молился еси: / Владыко и Господи мой, / настави мя в деле, на неже послал мя еси, / да будет со мною премудрость Твоя, / да разумею, что есть угодно пред очима Твоима, / и в день суда Твоего непостыдно воздам Тебе слово. / темже не о славе земной попечение имел еси, / но паче о славе небесней.
 _______________________________________

3.            Егда на святей руси / тяжкаго испытания время наста, / тогда ты, страстотерпче святый Николае, / молился еси о спасении ея, / и се, явися икона Заступницы Державныя, / яко знамение приятия власти, / на Пречистеи руце Царицы и Владычицы. / Темже Россиа, / аще и властию безбожных угнетена бысть, / предстательством Девы Богородицы / и молитвами твоими сохранися.

3. (нов.) Егда мнози беззаконницы и вожди людстии / восхотеша востати на веру, Царя и Отечество, / тогда ты, богомудре страстотерпче Николае, / болезновал еси о народе твоему / и, каинова братоубийства в державе своей нзбегнути хотя, / власть земную, славу и почесть оставил еси, / все упование возлагая на Бога. / Темже ныне, предстоя престолу Царя царствующих, / молися о державе российстей / и спасении душ наших.
________________________________________________

     Первая стихира почти одинаковая, если не считать, что новоделанный текст называет царское служение – делом. Затем, когда заходит речь про явление Державной иконы, выбрасывается ключевое слово про власть – царская.
       При этом, если стихира слева взывает о прощении грехов русского народа, то справа – утверждает, что Россия и так «сохранися», с теперешней ее «властью».

      Далее: в оригинале упоминается о насильственном отречении, а в переделке получается трусливое бегство...
       При этом добавлен вообще перл – вожди людстии! Это Троцкий с Ленинымвожди людские? Или все-таки - оккупанты жидовские?
       Как же мы боимся называть вещи своими именами! Не можете из политкорректности - промолчите, но не лицемерьте.

5.          Всю отложивше на небесех надежду, сокровище некрадомо себе святии мученицы сокровищствоваша, егда отступися Русь от Бога своего, и посла Господь многи праведныя, призывая к покаянию. Но народу не послушавшу сих, попусти Господь испытание велие, яко да грешныя вразумит, верныя же прославит, являя сонм новых святых мученик, от нихже велиции бысте страстотерпцы царственнии.

5. (нов.) Все упование на Бога возложивше, / святии Царственнии страстотерпцы, / образ терпения и страдания / всей земли российстей явистеся. /Вы бо, молящеся о мучителех, / клевету, узы и изгнание, / глумление, насмеяние и оболгание, / убиение и телес поругание / мужественне претерпели есте. / Сего ради вас присно прославляем.
 __________________________________________________________
Слава:           Кто труды твои не ублажит во славу Божию, о Царю мучениче Николае; кто не воспоет бездну страданий твоих; сия попусти Господь за грехи народа, да явит благочестие твое, яко новаго Иова, и да стяжати славный мученический венец на небесех сподоби, идеже ныне ликуя со ангелы, предстательствуя за ны пред Богом, Того моли, блаженне, спастися душам нашим.

Слава (нов.): Союзом любве Христовы связуеми, / седмочисленнии Царственнии страстотерпцы, / поношения и убиения не убоявшеся, / первии, яко новомученицы, / за Русь святую от безбожных пострадасте / и образ исповедничества и ревности по Бозе / верным людем показасте. / Темже, земли русския / покровителие неусыпаемии явлышеся, / триединаго Бога непрестанно молите / о спасении Отечества нашего / и всех с любовию вас почитающих.

________________________________________________
    Образ терпения и страдания – это прекрасно. Но за что терпение и страдание? «Отступися Русь от Бога своего…  попусти Господь испытание вели»,- это так, ненужная лирика, по-ходу...
     Ну, а на славе, так вообще кощунство: там за грехи народа, а там – верным людям. А были они, верные люди? Когда повсюду «измена, трусость и обман»? Заступился кто на Поместном соборе 1917-18 гг, где были «верныя люди», за Царя-батюшку?

    И, наконец, оригинальные тропари (официальную потяготину даже для сравнения  приводить не хочется). Их в службе по Амвросию - два.
Первый, глас 5-й, написанный Серафимом Роузом:
    Царства земнаго лишение, узы и страдания многоразличныя кротко претерпел еси, свидетельствовав о Христе даже до смерти от жидов, страстотерпче великий, боговенчанный царю Николае, сего ради мученическим венцем на небесех венча тя с царицею, и чады, и слуги твоими Христос Бог, Егоже моли помиловати страну Российскую, и спасти души наша.
  И второй, глас 4-й, авторство неизвестно:
    В подобие жертве Христове, яко агнец непорочный, волею заклан бысть за отступление народа твоего, царю мучениче Николае. Царство же в себе раздельшееся исцеляет тобою Христос. Мученичество святое твое славим, имже бо царствие православное воскрешается, во славу Царя Небеснаго и спасение душ наших.
Tags: богословіе, война противъ насъ, дореволюцiонные тексты, месяцесловъ, новости и аналитика, нравственность, патріотизмъ, святые, царскіе архіереи, царь грядетъ
Subscribe

promo varnava_mp march 14, 2013 21:13 77
Buy for 10 tokens
По мнению большинства историков, мы можем более или менее достоверно судить об истории Руси, начиная с периода правления Петра I, хотя в наших знаниях и о том времени есть немало пробелов. Что же касается правления его отца, Алексея Михайловича (1629–1676 гг.), то оно окружено…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 13 comments